Pages

Tuesday, October 25, 2011

Seminar MES 2

Semalam dan hari ini saya ada kursus untuk software MES di Selesa Hotel. Senang cakap, cara-cara macam mana nak menggunakan software MES dengan cara yang betul. Untuk orang yang masih terkial-kial macam mana nak design infra ni memang baguslah. Tak ada lah main masuk input sesuka hati, lepas tu run program, asalkan result dia pass, kira ok la tu. Sebenarnya itu bukanlah praktis yang betul. Itu namanya "do things blindly".

Ok, sambung balik. Hari pertama, saya jumpa member yang pernah join satu seminar kat Puteri Pan Pasific dalam bulan 5 yang lepas. Seronok sebab ada geng nak diskus sesama nanti. Tapi serius lupa nama dia, terpaksa tanya semula nama. Heheh..malu pun ada juga, sebab dia masih ingat nama saya. Nama dia Mala dari Perunding PAR, ofis dia pun kat Larkin Perdana, tapi lain blok. Duduk sebelah saya lagi satu, Jerry, my colleague. Tak sangka juga dia nak duduk sebelah saya sebab kawan-kawan dia ada juga kat situ. Tapi bagus juga sebab saya boleh tanya dia benda yang saya tak tau.

Hari pertama tak ada apa-apa sangat banyak produk briefing dan ada la ceramah dari sorang konsultan ni yang konon-konon terer habis. Akhir sekali ceramah dari wakil JPS yang glamer, Khoo Lek Kiang (tak tau nama penuh dia eja macam mana). Sebelum balik ada kuiz dan siapa yang boleh jawab dapat RM1000 baucer. Saya dan Jerry jawab dua soalan so dapat 2k baucer. Yey!!

Hari Kedua memang seronok sebab hari ni ada workshop semua software MES. Informatif and yet the staff is very helpful. Saya rasa paling susah nak design earthwork sebab banyak parameter yang saya kena masukkan. Kesimpulannya, memang best, dapat kawan baru, dapat ilmu baru.


1 comment:

syaz said...

wah!! menariknya dpt blaja software baru..nt bole la ajar i..u ade dpt yg "crack" software ke? hehe..

nt boucer 2k tu utk beli ape..?