Pages

Thursday, January 12, 2012

Kisah Sedih

Pernah tak anda semua rasa tentang perkara yang bukan mengenai kita tapi amat mengganggu ketenteraman minda.

Beberapa hari lepas, saya letak kereta di belakang blok ofis. Kalau siapa yang biasa di Larkin Perdana, ramai orang letak kereta dekat kawasan Apartment Sri Impian. Tak payah letak kupon. Biasanya saya akan letak kereta saya di stesen Caltex, kena jalan kaki sikit lah. Memandangkan hari tersebut saya pakai high-heel (baru beli, sayang nak bagi rosak & kedekut duit nak beli kupon parking) jadi saya letak kereta kat belakang ofis. Jalan kaki sikit aje. 

Waktu lunch break, macam biasa saya akan balik rumah untuk solat. Dalam perjalanan nak ke kereta tu, saya nampak seekor anjing ni. Sangat lah kesian. Kurus, lepas tu berdiri sambil terketar-ketar. Mata pula dah terpejam. Saya rasa dia menggunakan segala kudrat dia untuk melangkah. Saya tengok memang nak menangis. Serius sedih. Sampai sekarang saya masih terbayang-bayang anjing tu terketar-ketar. Saya tak pernah nampak binatang dalam keadaan derita macam tu sekali. 

Entah lah apa cerita. Harap-harap dia mati, hilang derita. 

Taubat tak nak letak kereta kat belakang ofis lagi.


1 comment:

syaz said...

mmg seorang yg menyayangi pets.. :)
muka nmpk je garang..hihi