Pages

Wednesday, August 29, 2012

Oo My English

Ini adalah perbualan di antara Mr. Chairman dan Mr. Contractor.

Mr. Chairman : your current worker at site is 20. Is it enough?
Mr. Contractor : no, not enough, we will try to add another 8 workers.
Mr. Chairman : ok, by when?
Mr. Contractor : by next meeting.

Ok, nampak tak dua perkataan yang saya rasa amatlah janggal "by when". Saya bukan pandai sangat dalam bahasa inggeris tapi bila saya dengar dua perkataan ni setiap kali mesyuarat tapak, saya rasa macam telinga saya nak tanggal. Sebenarnya Mr. Chairman ni boleh aje cakap macam ni "when?".

Setiap datang mesyuarat tapak saya rasa macam terngiang-ngiang perkataan "by when" tu.

Ataupun saya agak menyampah dengan Mr. Chairman tu sebab dah kesekian kalinya saya datang mesyuarat dia mesti tak tau nama saya. Terkial-kial cari nama kat senarai kehadiran. Macam dalam mesyuarat tu ada 50 orang aje. Padahal tak sampai 10 orang. Saya sorang je perempuan.

Nama saya Rafeah ok..

Rafeah Sapari

No comments: