Pages

Wednesday, August 8, 2012

Vandalism

Semalam datang ofis dengan rasa kepelikan. Pelik sebab bos saya dah masuk ofis lebih awal dari saya. Rasa nervous sekejap, maklumlah muka tak pernah datang pukul 9 tepat. Bila saya naik atas dengar kecoh-kecoh Kak Nor dan bos saya bercakap-cakap. Masa tu ofis gelap. Saya ingat pagi-pagi dah tak ada karen, sebab minggu lepas pun blok ofis ni bergelap sejam lebih. Saya dengan ramah pun tanya "What happened?".

Kak Nor jawab, ada orang curi kabel letrik. Blank sekejap. Curi kabel? lepas tu baru la nampak kabel letrik dah kena potong atas dan bawah. Bukan ofis ni aje, ofis tingkat atas pun kena. Pintu sebelah ni pun kena juga.

Nasib baik tak ada siapa yang pegang kabel yang kena potong tu. Kalau tak ada la yang dah kering kena karen. So semalam adalah hari cuti tak rasmi kitorang.

Tiba-tiba rasa hepi sebab saya ada banyak masa untuk buat part time. Jadi semalam saya habiskan separuh hari di ofis lama. Sememangnya kerja di sana lagi banyak kalau nak dibandingkan dengan kerja di ofis sini.

Statement paling best semalam, bos tingkat atas "Your office also kena ? ..Hayyooo...there's nothing safe in this country anymore"



Rafeah Sapari

No comments: