Pages

Monday, November 12, 2012

Legoland Happyland

Lawatan pertama ke Legoland hari Jumaat lepas (macam ada gaya nak buat lawatan kali kedua sebab ada yang saya tak main lagi). 

Kenapa saya pergi hari Jumaat, sebab saya ikut rombongan sekolah sepupu saya. Jadi saya dapat tiket murah RM 55.00 seorang. Beli 4 tiket tapi satu tiket tu hangus sebab adik saya Siti tak dapat join (dia memang berasap bila tak join kitorang berjoli ke Legoland). Jadi tiket saya adalah Educational Child, lepas tu dapat baucar makan RM15.00. Alhamdulillah. Terima kasih Cikgu Yati. 

Untuk ke sana memang senang. Ambil exit Nusajaya, lepas tu kita akan nampak banyak bunting Legoland dan keluar ikut Exit 312. Oleh sebab saya ni terlebih excited, saya dah keluar pada Exit 311, maka terpaksa la buka GPS untuk sampai ke destinasi. 

Secara amnya Legoland ada beberapa bahagian, yang saya ingat Miniland, Adventure Land, dan yang lain saya tak ingat. Tapi jangan risau, ada peta dan kakitangan semua ramah.

Ok, kita buat cerita bergambar.


Ini entrance dia. My mom dah jalan menonong. Tak sabar nak masuk.


Saya tak ingat tempat ni nama apa. Tapi memang kagum tengok kepala Einstein kat dinding. Macam mana diorang tepek saya pun tak tau.


Miniland. Paling best. Posing sekejap kat Mini Taj Mahal.


Ini temple di Thailand. Mak paling suka yang ni sebab dia punya warna dan bentuk dia cantik. Apa lagi, snap la gambar kat sini. Tiba-tiba terperasan, apasal adik bongsu teramat tinggi dari kakak sulung.


JB town in smaller scale. Looks real.


Main Technic. Ala-ala roller coster. Masa ni tengah menjerit tak ingat la, konon-konon macam nak terhempas je. Gambar ni diorang jual. Digital version boleh download selepas 3 hari waktu bekerja.

Oleh kerana tempat dia lapang dan luas, jadi pukul 11 pagi pun rasa amat panas. Jadi saya cadangkan anda pakai/bawa benda-benda yang saya senaraikan di bawah. (tapi kalau suka kulit hangus, abaikan aje lah):
  • Wear comfortable shirt, shoes,
  • Water is a must to keep yourself hydrated.
  • A pair of sunnies.
  • An umbrella or a hat.
  • Sunscreen.



No comments: