Pages

Saturday, March 13, 2010

I'm 29 Today

Aku berangan nak buat entri baru via Blackberry. Tapi macam leceh aje, jadinya pakai la kaedah konvensional, PC.

Hari ini ulang tahun kelahiran aka birthday aku yang ke 29. Huhu..sekejap aje dah jadi 29 tahun. Aku happy ke? Entahlah buat masa sekarang aku pun tak pasti. Tapi yang penting banyak perkara terjadi akhir-akhir ini.

(courtesy of Google Image)

Perkara pertama ialah sepanjang hidup aku makan gaji,inilah kali pertama aku tak dapat gaji. Yang paling haru bila bos sendiri suruh kami semua ikat perut. Tapi bagus juga sebab dia tak boleh mnegamuk kat kita orang sebab dia belum bayar gaji kami lagi. Garang ooo... Memang melemahkan semangat, dah mematahkan hati. Masalahnya aku tak bersedia lagi untuk tukar tempat kerja. Huu.

Perkara kedua ialah bestfren aku sendiri ada ketumbuhan dalam rahim dan had to remove one of her fallopian tube!! And cannot conceive for the next 3 years. Masa aku baca sms dia, terus sakit perut. Jangan sangka kita belum kahwin dan ada anak tak kena penyakit-penyakit macam itu. It's like a wake up call for me to love more my own body and soul. Dan kepada kawan-kawan juga, bila badan rasa lain macam aje, pergilah jumpa doktor. Jangan buat tak tahu aje.

(courtesy of Google Image)

Perkara ketiga ialah aku pertama kali tengok movie 3D! Aku tengok Avatar 3D, memang best!! Hajat hati nak tengok Alice in Wonderland 3D, tapi memandangkan semua tiket dah sold-out, terpaksalah tengok Avatar. Kira jakun jugalah waktu tu. It's a wonderful experience. hehe!!

Perkara keempat ialah jiran aku ni sebenarnya dah kahwin for quite some time!! What a surprise & I just don't get it why men love to be secretive about their status. So jangan salahkan kaum wanita bila mereka berkawan dengan suami/tunang orang!!

(courtesy of Google Image)


Ok lah.. nak balik kampung, nak sambut birthday dengan famili tersayang!! Chow!! 

No comments: