Pages

Friday, March 5, 2010

Selamatkan Mereka!!

Kepada semua pencinta haiwan:

Aku ada masukkan laman web Petfinder kat blog ini. Kepada sesiapa yang ingin mengambil/membela atau membeli haiwan peliharaan bolehlah masuk ke laman web ini. Ada juga forum yang bermanfaat kepada semua petlover.

Aku juga dah jadi member kepada Petfinder ini. Mula-mula terjebak sebab ada seekor anak anjing yang tersesat ke dalam kawasan rumah sewa aku. Aku rasa ada orang buang. Kalau tak mesti ibu dia ada dekat-dekat situ. Memang kesian sebab dia masih baby dan takut dengan orang. Kalau lah dia ni bukan dalam golongan najis berat, memang kami semua bela.

Yang termampu aku dan housemate aku buat ialah bagi air susu + makanan kat luar dekat tempat letak kereta. Dan dia makan sampai habis. Tu pun aku beli cat food. So sebagai usaha aku untuk anjing tu mendapatkan perlindungan, aku masukkan dia dalam petfinder. Dia duduk di kawasan rumah aku dalam sebulan dua aje, lepas tu menghilang. Jiran sebelah pun tak suka kami beri makan kat puppy. Usaha aku masukkan iklan dalam Petfinder ada respon tapi malangnya kat area JB semua adopter dah tak boleh bela.

Ermm apa boleh buat, memang nasib puppy tu untuk jadi anjing gelandangan. Kadang-kadang nampak juga kelibat dia kat tepi jalan. Walaupun rupa dia macam anjing liar yang lain, tapi aku masih boleh kenal dia lagi. Entahlah, naluri aku ni kuat sikit kot.

Jadi kepada semua, selamat melayari Petfinder!!
Have a nice weekend!!



No comments: