Pages

Monday, April 12, 2010

Percubaan Pertama

Well this is the second thing that I would like to share with you:

Hari sabtu. Memang favorite aku. Boleh bangun suka-suka hati. Selalunya pagi sabtu ni aku kat rumah sewa lagi. Aktiviti wajib ialah kemas bilik dan kemas rumah, pas tu sarapan sambil tengok TV. Kalau terlebih rajin aku buat nasi goreng tapi selalunya roti bakar, half-boiled egg dan kopi adalah kebiasaan. Pagi ni pulak aku bertekad nak buat penkek lah. Hari tu ada beli tepung penkek ready-to-use. Macam best aje tengok gambar dia.


Ok tengok kt belakang kotak, cara-cara membancuh. Macam senang. Aikk, macam tak lengkap je kuantiti yang nak kene bancuh. Sebiji telur untuk tepung sepeket ni ke? Takkan air banyak ni pun untuk tepung sepeket? Ahh...hentam je lah. Masa ni lah nak jadi saintis dapur. Ekekeke..

Aku pun bancuh lah ikut sukatan aku sendiri. Cukup untuk makan aku dengan osmet aku. Nak tengok hasilnya? Tadaaa...
Heee.. buruk giloss..aku pun xtau apasal jadi mcm ni

Ni yang ke-2, baru cantik

Tapi nape tak jadi macam kat cover penkek ni

Finally, meh makan mehh...


2 comments:

dik june said...

hehehehe...good effort la..cuma lenkali pastikan kuali cukup minyak n sental kuali selalu supaya takde sisa2 makanan yang dimasak sebelum tu melekat kat kuali tu.

~*irjune*~ said...

kuali ko tak cukup panas tu mek..that y jadi huduh.....ok..lama dah tak buat lempeng...tggu abis peksa baru nak buat lempeng balik..ko nak join...sila la turun perlis..umah aku dah siap