Pages

Monday, April 19, 2010

Seminar Day

Pukul 6.30 pagi?? Huhuhhh.. Dah lambat ni. Hu..Lia pun dah sms aku. Ahh.. Mandi dulu, baru reply. Finally, berjaya juga menyiapkan diri dan keluar dari rumah pukul 7. Tepat 7.10 jumpa dia kat ofis RNS.

After a long walk at CIQ, tayang pasport kat encik polis dan imigresen, turun naik bas dan last sekali cop pasport kat Woodland, sampai juga aku kat negara singa ni. Thanks to PTPTN for not blacklisting my name. Hehe. Pas ni nak baya PTPTN lah, hehh...

Huhu, seminar software rupanya. Memang bagus, sebab kompeni aku pun pakai software ni. Tapi macam takde harapan nak upgrade je.
**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**--**
Alamak memang hebat kepelatan speaker ni. Layan ajelah..
Contoh kepelatan:
  • Beam - bing
  • Column - colung
  • Moment - momeng
  • Beam column end moment-bing kolong eng momeng.
Ekeke. Memang lawak. Macam kene sampuk slang Tengganu..

Asalkan faham ajelah. Belasah aje cakap omputih. Tapi pelat-pelat pun gagah berani buat presentation. Kalau aku mesti kelu lidah. Bab public speaking ni memang lulus cukup makan aje. Hehh..

Tea break makan nasi goreng. Tapi aku paling admire coffee maker dia. Canggih woo. Aku pun x tau nak operate macam mana. Nasib baik ada tukang buatkan. Hehe.. jakun sekejap. Tapi sampai sekarang aku masih jakun lagi. 

Lunch pulak makan buffet. Nasi goreng cina dengan lauk pauk segala. Tapi untuk keselamatan, aku ambil lauk seafood aje. Nak makan ayam, diorang ni sembelih betul ke? 

Lepas lunch sambung seminar lagi. Tapi perut aku kenyang, otak pun tak mampu nak bagi respon kat ceramah tu. Apa lagi, zzzz...Tepat pukul 5.00 seminar pun habis, fuhh lega. Kesimpulannya, kalau aku beli software yang diorang promote tu, segala masalah kejuruteraan akan selesai. Yeke? Korang pikir sendiri.

Dari hotel tempat seminar tu aku balik naik MRT sampai Kranji bersama-sama dengan x-bos aku dan Lia sekali. Sampai Kranji, singgah kedai baju jap. Hehe.. memang favourite aku kedai ni. Cantik dan murah, mampu untuk dibeli oleh aku. Hehe..

Setelah beratur yang sangatlah panjang dan meletihkan kat Woodland, dalam pukul 8 akhirnya sampai juga kat rumah. Rasa sunyi pulak. Housemate aku pindah keluar malam semalam. Dapat transfer ke Sabak Bernam. Miss u Dayahh!!

Ok lah.. nak sambung marathon Boys Over Flower. Owhhh...sekali tersangkut tengok Korean Drama, terus tak boleh berhenti..

Kepada x-bos, thanks for inviting me. Hee.. lain kali jumpa lagi.

10 Unexplained Structural Behaviours - yang masuk dalam akal sedar aku hanya 50%. Ok lah tu

Baju baru beli...Meriah ropol-ropol segala.



1 comment:

~*irjune*~ said...

nice dress..tapi ko kan tau kalau baju ropol2 will make ur dada more bigger la....