Pages

Sunday, November 7, 2010

JB Here I Come

Finally adik aku Omar dapat kerja di JB. Operasi cari rumah sewa mula dari Jumaat malam. Making a few phone calls and SMS'ing friends and surfing websites.

Semalam balik JB, aku drive, dia naik motor. Letak motor kat rumah aku dulu, lepas tu pergi survey rumah. Pusing-pusing satu JB, cari rumah paling dekat dengan tempat kerja. Tapi semua macam tak berkenan je. Tempat-tempat tu semua aku tak pernah pergi. Kira pengalaman juga tu. Tak habis pusing JB rupanya aku.

Finally, kitorang pergi tengok rumah kat Taman Molek. Rumah flat, 2 bilik, 1 bath. Fortunately it's empty and newly repainted, quite clean, the rental: RM160 per room! Cheap! Sekarang ni rumah tu kira adik aku duduk seorang, sebab dia aje yang masuk.

Hari ini, mak abah, cousin Udin dan adik-adik semua kumpul kat rumah baru, basuh rumah, mop lantai, pasang langsir. Mak bawa nasi lemak ayam goreng. Abah pas zuhur baca yaasin. Maklumlah anak bujang duduk sorang-sorang. Bagi keselamatan sikit.

Maka bertambahlah cucu cicit Atuk Kemin bermastautin di JB.

Seriusly I'm tired these couple of days. Need rest! Help!!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: