Pages

Friday, December 10, 2010

Alkisah Parking Kereta

Housemate saya balik rumah malam tadi dan tak ada tempat nak letak kereta. Saya dah sedar masa saya sampai rumah maghrib tadi kereta penuh kat halaman. Dalam hati dah berkata, Kak Ros mesti tak ada tempat nak parking nanti. Jadi saya pun letak kereta kecil saya kat tempat yang ada, kat hujung rumah. Memang lecak la tempat tu. Sebab tu semua tak nak letak kereta kat situ.

Sebenarnya masalah parking adalah masalah sejagat kami penghuni rumah Hj Amin ni. Kalau diikutkan semua orang ada parking masing-masing. Kalau diikutkan la. Tapi malam ni keadaannya cacamarba. Jadinya kereta housemate saya tak dapat tempat. Dah diduduki kereta lain. Housemate saya yang lagi sorang ni pun sms la orang rumah atas. Bagitau kereta dia dah kacau tempat orang lain.

Perang sms pun mula.

Dia kata dia paling toleran dalam kawasan ni sebab tak kisah letak kereta kat lecak. Housemate saya pula kata, kereta masing-masing dah ada letak duduk, kenapa nak duduk kat tempat orang. Dia balas balik, ada kereta Vios ni sampai sanggup letak kereta kat sekolah tempat dia kerja sebab nak mengalah punya pasal. Kira ok la tu sekali sekala tak ada parking. Housemate saya balas lagi, kalau sebab tempat dia tu lecak mintalah tuan rumah tambak pasir ke apa ke supaya tak lecak, jadinya dia tak kacau tempat orang. Dia balas, suruh housemate saya Kak Ros pakai otak, kalau park kat luar pagar pun apa salahnya. Sebab kereta Kak Ros sekarang kat tengah-tengah gate rumah. Kalau ada emergency, kereta lain tak boleh keluar sebab dah kena block dengan Wira Kak Ros. Housemate saya terus malas nak layan. Tak balas pun. Lepas tu datang lagi satu sms, kenapa asyik dia aje yang kena mengalah, letak kereta muncung terkeluar pun kena tegur juga, kira macam dia paling tolak ansur la. Lepas tu dia kata lagi, ada kereta kecik tu tak nak kene lecak langsung. Kereta kecik? Kereta sayalah! Tiba-tiba aje kan?

Aik...tak pasal-pasal saya yang kena pula.

Apalah..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: