Pages

Thursday, December 9, 2010

Mimpi

Nak tau saya mimpi apa malam tadi? Saya mimpikan bos saya. Macam tak ada orang lain yang nak masuk mimpi ni.

Dalam mimpi tu cerita dia macam ni. Saya on the way balik ke rumah dari ofis, bawa kereta kat Highway Tebrau. Lepas tu nampak kereta bos saya kat jalan yang sama, so tak ada apa-apa expectation la. Masa tu dia bawa kereta Pajero. Tiba-tiba bos saya berhentikan kereta kat tengah-tengah jalan tu, saya pun berhenti sekali. Dia nak tinggalkan kereta dia dan suruh saya jaga kereta dia. Dia kata nak pergi ambil kereta Volvo dia. Saya pun kata ok dan suruh dia letak ke tepi jalan Pajero tu. Tiba-tiba ada sekumpulan polis entah dari mana datang dan tanya saya macam tak puas hati kenapa saya biarkan kereta Pajero tu kat tepi jalan. Siap keluar pistol macam nak tembak aje. Saya pun dengan selamba cakap tu kereta bos saya, dia tengah ambil kereta yang satu lagi. Polis tu pun tak jadi tembak. Tau-tau saya dah ada kat bilik solat, dan dalam bilik solat tu ada kawan sekolah Mozac, Noraini nama dia dan kawan dari sekolah kat kampung, Lia dan Imah. Lepas tu alarm hp bunyi, terbanglah mimpi yang ajaib tu.

Saya selalu mimpikan bos-bos saya. Hairan juga, tapi tak tau kenapa.

Paling tak boleh lupa, mimpi bos lama jual ikan kat depan kampung dan abah saya beli ikan dari dia.
google image

No comments: