Pages

Saturday, April 16, 2011

Its Friday...

Hari ni ada sesi urut badan. Bagus juga buat entri pasal ni.


Amatlah melegakan. Hilang tekanan.


Dari semalam saya call Wellness Centre tu tapi tak dapat-dapat. Saya plan nak urut semalam, tapi sebab tak dapat call, tunda hari ni. Jadinya tengahari tadi pergi ke Plaza Pelangi, book nak urut. Rupa-rupanya diorang ada lagi satu nombor telefon. Nasib baik dapat buat petang tadi. Sesi pukul 5.30. Kiranya saya client last diorang. Terpaksa keluar ofis awal.

Saya nak buat body massage ni dari minggu lepas lagi. Bahu dan belakang saya memang sakit. Bila bahu saya tegang, saya senang kena sakit kepala. Yang mana 2 biji Panadol la jawabnya. Painkiller banyak sangat, rosak hati, rosak buah pinggang.

Saya punya masseuse (tak tau la betul ke tak ejaan, aka tukang urut) nama Coco. Peramah dan masih cantik. Walaupun dah berumur. Tangan dia memang kuat. Rasa poin-poin yang sakit.

Soalan standard "ini macam ok ka? Mau kuat lagi ka? Atau you mau pelan-pelan"

Jawapan standard saya "ok, just nice, kalau sakit saya bagitau"

Saya suka tanya kat masseuse bila diorang tengah buat badan saya, dah lama kerja ke, dulu kerja mana, belajar massage berapa lama, asal orang mana, dah kahwin ke belum, duduk mana, datang kerja naik apa. Perbualan ringkas la. Tak de la masing-masing macam tunggul. Tapi bila dah mengantuk saya diam aje la.


Yang best hari ni, masseuse saya pakai minyak berlainan untuk setiap badan. Siap pakai minyak dia beli sendiri, sebab tak mau tangan kasar. Untuk badan minyak lain, perut minyak lain, untuk kepala pakai yang aromatic oil. Siap bagi saya rasa jenis-jenis minyak. Ada yang memang oily, ada yang jenis cepat meresap.


Tapi sesi hari ni lain sikit. Coco tanya saya sudah kahwin ke belum. Saya kata belum. Dia kata, tak payah kahwin la. Nanti tak happy. Dia kata lagi, kawan-kawan dia semua ada masalah. Saya tanya kenapa. Dia cakap orang lelaki, dah ada bini, tapi mau cari amoi lagi. Dia kata suami dia pun macam itu. Dia pun tak boleh nak buat apa. Dia pejam mata, buat-buat tak nampak. Dia kata, kawan-kawan dia datang nangis mengadu laki masing-masing ada amoi. Dia cuma boleh kata nasib kita serupa. Dia kata lagi, bukan Cina aje, Melayu pun ramai juga macam tu. Sekarang, anak dia dah besar, dia dah tak kisah dah pasal laki dia, asalkan hati senang.

Tiba-tiba saya teringat kat seseorang yang saya kenal...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: