Pages

Monday, April 18, 2011

Jiran Sebelah

Monday morning. Hujan pagi tadi, jadinya sejuk la hari ni. Tambah la mengantuk. Saya tak tau la apasal Autocad ni asik hang aje. Tak pasal kena restart balik pc. Dari tadi nak buka drawing tapi tak boleh.

Ingat malam tadi nak buat entri baru, tapi dah mengantuk sangat. Jiran sebelah saya ni, malam-malam mengaji al-quran. Memang bagus. Mula-mula perasan ada satu hari tu saya balik dari ofis dalam pukul 8, letak kereta kat tepi rumah diorang. Buka pintu kereta je terus dengar orang mengaji. Dalam hati, ehh bagusnya diorang ni, aku pun tak rajin macam diorang.

Lepas tu selalu lah mendengar ayat-ayat suci waktu malam. Hj Amin tuan rumah kata boys tu duduk tak lama, dalam 3 bulan gitu. Intern kot. Sebab muda-muda lagi. Tapi sejak diorang duduk rumah sebelah, tekanan air jadi rendah. Maghrib dan pagi. Selalu aje tak ada air. Nasib baik ada tong air. Tu la penyelamat. Jadi sekarang kitorang satu rumah tak pernah basuh baju lepas maghrib. Basuh baju pukul 10 ke atas. Kalau tak pun weekend.

Ok. Stori pasal jiran saya dah habis.

Sambung buat kerja balik.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: