Pages

Tuesday, October 23, 2012

Ayo ayo Kita Ke Gym

Ini entri dah draf lama, tapi hari ni baru dikeluarkan.

Kesian kat blog sendiri sebab dah lama tak ada apa - apa perkembangan. Ok, entri bulan Oktober ni ada satu benda aje yang saya nak kongsi. Sekarang waktu petang saya isi dengan ke gimnasium. Mungkin sebab terpengaruh dengan housemate saya yang rajin ke gym, mungkin juga sekarang saya dah banyak masa lapang. Buat part time pun dah tak banyak.

Atau sebab baru sekarang wujud kesedaran. Badan pun rasa makin lama makin berat.

Mula-mula tu saya pergi jogging kat Taman Merdeka, rasanya baru 3 kali pergi. Jogging sorang-sorang ok aje sebenarnya, rasa invisible. Lepas tu rasa macam tak selamat pula. So gigih la google mana-mana gym untuk wanita sahaja. Kalau yang unisex tu banyak la.

Akhirnya jumpa juga. Dekat sahaja, kat Larkin Idaman. Padahal saya memang selalu ke sana beli barang dapur (yang tak seberapa pun) tapi tak pernah perasan ada gym kat situ.

Jadinya sekarang 3 kali seminggu lepas waktu ofis(Selasa, Rabu, Khamis) saya datang sana. Buat treadmill, basikal atau aerobik. Habis peluh busuk keluar, tapi badan rasa segar. Kakak ofis pun dah join. Dia dan geng dia buat aerobik setiap Jumaat malam.


Rafeah Sapari

No comments: