Pages

Saturday, October 27, 2012

Promo

Sabtu lepas saya hadir ke "Hari Bersama Pakar Kesihatan". Hadir atas jemputan. Anjuran sebuah hospital swasta di JB. Saya selalu dapat panggilan untuk event seperti ni. Mana dapat nombor telefon, saya pun tak tau lah. Selalunya saya akan tolak, tapi kali ni bila diorang cakap kalau kita hadir akan dapat baucer ujian darah percuma. Jadi rasa rugi pula kalau tak pergi.

Kebetulannya dia dibuat kat Parit Raja, jadi memang tak ada masalah lah.

Dalam kepala saya terbayang doktor bagi ceramah pasal kesihatan, tapi bila dah sampai lain rupanya.

Setiap peserta diberikan penerangan secara individual. Masa tu saya dah perasan orang yang bagi consultation tu tak rupa orang kesihatan pun. Tapi saya dengar aje sebab banyak info bagus yang dia beri.

Semakin lama saya perasan dia ni (tukang bagi consultation ni) banyak highlight pasal pentingnya buat medical check up yang secara total. Kiranya dari atas sampai bawah la. Bukan macam masa mula-mula nak masuk U, cuma buat xray aje.

Akhir sekali memang sah la dia promo pasal buat medical check up. So dia kata, untuk buat complete medical check up, kos ialah dalam 3.5k++, tapi dia kata lagi, untuk hari ni, dia (hospital) bagi harga istimewa cuma 1.7k++ aje. Kira dalam diskaun 50%. Tapi dengan syarat, kena buat untuk 5 tahun. So kira la RM1.7k++ kali 5, almost 9k! .

Paling best orang tu kata boleh buat easy payment pakai kad kredit selama 36 bulan. Saya rasa kalau saya ni bangsa yang obses dengan kesihatan, mesti saya akan ambil. Tiap - tiap tahun buat medical check up!

Akhir sekali saya terpaksa menolak. Saya juga respek kat orang yang bagi saya consultation tu sebab dia tak paksa. Bila saya cakap saya tak nak ambil dia pun kata tak pe, pilihan di tangan saya.

Tapi baucer blood test tu tetap dapat. Sah untuk 3 bulan.. Yayy!!



Rafeah Sapari

No comments: