Pages

Monday, August 26, 2013

Cerita Beraya

Salam sejahtera semua. Alhamdulillah kita semua dah melepasi minggu pertama Syawal. Tapi rasanya masih dalam mood raya. Sekarang mood open house. Ok lah nak cerita pasal raya tahun ini. Tahun ni kami 3 keluarga datang beraya di rumah datuk saudara saya di Gunung Pulai. Bukan selalu dapat datang ke sini. Walaupun datuk saudara saya sudah tiada tapi masih ada sepupu emak yang tinggal di sini. Kiranya datang memang untuk merapatkan silaturrahim.

Walaupun masih satu negeri tapi suasana kampung ni memang la best. Sebab kampung ni terletak dekat dengan Gunung Pulai jadi hijau aje sekeliling. Dengan pemandangan gunung lagi, semua orang jakun. Kalau tak salah, kampung ni antara kampung tercantik di negeri Johor. Haa lagi satu, kat sini ada kem BTN. Masa saya sekolah pun pergi berBTN di sini. 

Ok, kita tengok gambar.


Pemandangan dari depan rumah. Best aje buka pintu terus nampak gunung.


Dengan sepupu dan Mak Ngah. Balang kuih kat meja tu semua dah licin. Kitorang semua kalau dah berborak, semua kuih boleh licin.


Tak tau apa pesen posing macam ni. Berdiri jauh macam tak kawan.



Crazy shot. Semua kaki ketawa berdekah. Agaknya jiran-jiran mesti pelik, apsal orang beraya bergambar macam orang kejakunan kat atas jalan kampung.


Finally gambar paling sopan sebab ada orang-orang tua join sekali.

ok. tamat. 
terima kasih tuan rumah sebab jamu kami makan tengahari yang sedap.






No comments: