Pages

Monday, August 26, 2013

Rumah Terbuka Raya

Jumpa kembali. Kalau nak tau keluarga sebelah mak saya tiap-tiap tahun raya akan buat giliran buat rumah terbuka. Tahun ni giliran Pak Long saya. Kali ni dia buat waktu siang, hari Sabtu 17/08. Majlis bermula jam 12 tengahari dengan sedikit tahlil dan doa selamat. Kemudian baru buat acara makan-makan. Macam tak berapa meriah la kali ni sebab ramai yang tak ada. Tapi makanan banyakkkk..Biasalah keluarga Mak Long saya semua pandai masak. Kalau kenduri ke ape ke mesti rumah dia yang paling banyak jenis makanan.


Mak, Mak Uda, sepupu dan Mak Long. Masa ni kitorang baru sampai. 
Belum ramai yang datang.


Sebahagian makanan yang ada. Orang lelaki makan di balai di halaman. Ada sate, nasi putih lauk udang masam manis, ikan keli cili, lagi ada soto dan rojak. Dalam bekas tutup tu sayur yang dicelur dan makan dengan cicah macam sambal. Tak tau la nama apa. Saya dah dapat soto dah bahagia.


Hari yang sama juga buat sambutan birthday untuk Tok Aji (mak kepada Mak Long saya) yang ke-98. Masih sihat lagi. Saya difahamkan kakak atok aji ni umur dia 100 tahun. Cheesecake disediakan oleh sepupu saya. Sangat sedap.


Latest addition in the family - baby Ummu Hani.

Ok tamat.








No comments: