Pages

Wednesday, October 2, 2013

Everbest Yang Best

Nak mula menaip pun payah. Mula-mula saya taip dalam bahasa Inggeris, lepas tu delete, taip semula, delete lagi. Akhirnya merapu dulu. Buat intro yang tak ada kena mengena.

Orang kata ke laut.

Saya nak perkenalkan jenama kasut yang saya gemari. Setakat ini sudah 3 pasang kasut saya beli di situ. Tadi baru tambah yang ke-4. Nampak macam eleh cuma 4 pasang aje. Tapi 3 pasang yang terdahulu sangat berbakti kepada saya. Tahan lasak. Dan menyenangkan saya. Sebab saya memang banyak bergerak, pergi site, mesyuarat, tu belum lagi hantar dokumen/drawing. Jadi saya perlukan kasut yang nampak feminin, tak nampak macam orang tua (perasan muda. Always..) dan ada tumit.

Sehingga hari ni kasut cap Everbest ni berjaya pikat kaki saya. Masa mula-mula nak beli memang fikir 3 4 kali. Sebab lepas diskaun 50% harga masih 100++. Pejam mata aje la. Beli dengan harapan boleh tahan lama. Dan saya tak kecewa. Kasut pertama saya pakai sampai setahun lebih. Dia jadi 'steady shoe' saya. Maksudnya saya pakai sepanjang masa, melainkan saya ke tempat-tempat yang tak memerlukan saya pakai kasut tinggi. Kasut alternatif pun ada juga tapi untuk kebanyakan masa saya akan pakai kasut yang sama.

Bila dah rasa best. Terus la beli lagi sepasang. Lama lepas tu beli lagi. Tadi beli lagi.

Sebenarnya dah lama pandang-pandang jeling-jeling kasut baru ni. Masa tu dia 'new arrival' jadi memang tak ada harapan la untuk diskaun. Tapi petang tadi dengan hati yang bulat dan jitu, tengok pula dah diberikan diskaun 30%, dalam masa kurang 10 minit saya sudah buat transaksi. Harapnya sang merah ni dapat berikan bakti yang baik untuk kaki saya.

Kasut merah ke-3.



Rafeah Sapari

No comments: