Pages

Thursday, October 3, 2013

Peng'google'

Saya seorang peng'google'.

Hampir semua perkara. Semua benda yang lalu dalam akal fikiran. Dari hal-hal bercuti (survey hotel, cari review), cari resepi masakan, buku-buku, artis sehingga hal yang keluar dalam tv atau majalah.

Terkini saya google 'ubat kutu kucing'. Berjaya. Dan buat belian atas talian. Tadi petang mak telefon, barang dah sampai. Alhamdulillah.

Paling mengarut saya google 'rumah kentang'. Adik saya pun tak sangka saya boleh google pasal tu. Sebabnya masa tu saya tengah tengok filem tajuk Rumah Kentang. Filem dari Indonesia. Sebab tak faham kenapa la cerita rumah kentang tajuk dia. Apasal la kentang berlambak kat dapur. Bila google haa dapat la jawapan.

Kandang kambing pun saya pernah google. Lagi apa. Haa review pasal keberkesanan krim urutan payudara. Sebab masa tu tengah baca iklan pasal krim tu. Semua pakat jual produk ala-ala. Testimoni pula macam ditaruh silikon aje, membulat semacam. Jadi saya pun buat la kaji selidik saya sendiri.

Apa-apa pun saya memang suka buat kaji selidik dengan enjin google ni. Baik dalam bahasa atau english. Dua-dua saya pakai.

Kalau nama dia bukan google entah apa la nak sebut.

Imej ni pun ambil dari google juga.


Rafeah Sapari

2 comments:

Unknown said...


tak nak plak buat carian guna yahoo ea..?

~*irjune*~ said...

Ubat kutu kucing aku beli ubat kutu manusia je. Tapi untuk kucing aku titik 2 3 titik kat belakang kepala kucing tu n sangat berkesan...