Pages

Monday, January 11, 2010

Kain Batik Siri 2

"Mak nak kaler aper? pilih lahh.." tanya aku, sebaik saja melambakkan kain2 kt mak aku..

"Ko nak bayakan ker? hehe..."

"Huhu mana ada, mak baya sendirik ahh..hehe..boley baya smpai 5x, ehh boleh jugak nk bayakan, tapi tolak duit bulan2 ahh..hahaha.." beria2 pujuk bonda tersayang supaya beli satu kain

"Ala ko nihh..baru rm150..hehe..ko dah panggil yati lom? mana tau dia nk tgk..dia ada kt umah tuu..kalo x nnt dia da balik umah dia" pujuk bonda lagik sambil suruh aku promo kt cousin aku yg keje cikgu tuhh..

"Jap g ahh panggil dia, nk baring2 dulu.." jawab aku sambil melandingkan badan kt dpn tv. tu lah pot paling hot di kalangan aku empat beradik..sape cepat dia dapat tpt btol2 dpn tv, kalo lambat, pandai2 lah selit2.

"Ehh..ko punye kaler aper? ko amik la kaler oren nih..kain dia kilat" promo mak aku lagi, aikk sape yg tukang jual ni skrg? hehe..

"Huhu.. mahal la yg oren tuh..Ingat nk amik yg biru tuh, tp yg oren lagi lawa ekk? ok lahh amik yg oren lahh.." pasrah je bunyi aku, tp bila difikir2 banyak kali memang kain kaler oren tu lagi cantik dan mengancam dari yg kaler biru tu.

Petang sabtu tu, sepupu aku nama yati pon datang ngan anak2nye, belek punya belek, dia pon amik la sehelai. Kaler biru belang hijau, bunga dia ala2 klasik sket. dia lah org pertama yg baya kt aku. Thanksss yati!!!

Hmm, tu lah pembeli2 kain aku pada hari sabtu, mak aku ngan spupu aku yg keje cikgu. sib baik keje cikgu, kalo keje lain, x tau la dia nk beli ke tak.

Hari ahad esok paginye, sepupu aku anak mak ngah aku pulak datang, mak aku pon amik kesempatan tolong promo kain2 tu kt dia..aku pon tolong promo jugak. kan aku yg tukang jual. mestilah promo lebih2..

Akhirnya, pada hujung minggu tu, aku berjaya jual 6 pasang kain, termasuk aku punye sendiri ngan mak aku..

Dan sehingga ke saat nihh..banyak tu je lah yang aku berjaya jual..ok la tuhh.. ada jugak bakat jadik orang bisnes..

tamatlah sudah cerita jual kain ni..sekian..

1 comment:

~*irjune*~ said...

hahahha...aku gelak aje ni...ko ni ada bakat tulis novel ni