Pages

Thursday, October 17, 2013

Gincu-Lipstick

Saya nak perkenalkan warna-warna gincu yang saya pakai sekarang untuk ke pejabat atau pun jalan-jalan. Saya memang suka warna gincu yang terang. Tak ada la berjenama mahal pun.Semuanya boleh diperolehi dengan mudah di Watson atau Guardian.

Rasanya ini bukan kali pertama saya buat entri pasal lipstik. Tapi akhir-akhir ni saya sangat berminat dengan warna oren-merah. Ok, tengok gambar.


Dari kiri:
1. Revlon 654 Ravish Me Red
2. Revlon 225 Rosewine
3. Maybelline RP41 Red Porcelain
4. Avon M401 Ultra Moisture Rich in Strawberry.


Lipstick no 1-4 urutan kiri ke kanan.
Ini pula bila tenyeh di tangan. Tapi bila sapu di bibir, warna untuk no. 2 (Rosewine) agak berbeza, sebab kulit bibir saya agak gelap. Jadi bila saya pakai warna-warna ni nampak lagi terang. Mungkin sebab warna bibir menyebabkan saya rasa macam tak berapa best kalau pakai lipstick yang warna tanah/samar.

Untuk mata, pakai eyeliner warna coklat dah memadai, maskara pun wajib (ini kes bulu mata pendek tapi gigih nak bagi nampak lebat). Nanti karang kalau mulut warna terang, mata warna terang, dah macam badut pula. 

Lagi satu, lipstick ni jangka hayat dia tak lama. Jadi kalau agak-agak bau dia tak berapa best, atau rasa macam dah lama beli maka sampai masa untuk buang. Sebabnya kita sapu dia ni dibibir kita, kemungkinan untuk termakan sekali memang tinggi. Untuk keselamatan dan kesihatan diri, gunalah dengan bijak. jangan simpan lama-lama.



2 comments:

~*irjune*~ said...

Suka la warna rosewine tu.

Rafeah Sapari said...

rosewine ni bila kat tangan kaler lain. bila aku pakai jadi warna macam terracota/merah bata.